Marketing Automation

Van klantcontact strategie naar automatische marketingcampagnes.

Resultaten

Conversie is hoger doordat er gebruikt gemaakt wordt van voorspelmodellen en klantwaardes.

Tijdwinst doordat er veel minder uren nodig zijn om campagnes te laten draaien.

Campagnes zijn een stuk relevanter omdat ze beter aansluiten op de voorkeuren van klanten.

Neem contact op

Meer waarde uit data halen?

+31 614373141

Use-case

Het doel van een Nederlandse bank was om klanten relevantere content te sturen. Via het juiste kanaal. Op het juiste moment.  Om dit te bereiken is een groot deel van de marketingcampagnes geautomatiseerd. De input voor deze campagnes zijn klantwaarde en churn modellen.  Dit heeft geleidt tot een vermindering van handmatig werk. Ook zijn campagnes beter afgestemd op klantbehoeftes. Waardoor de conversie is verbeterd.

Over het project

Tijdsduur:
  • 3 maanden
Tooling:
  • SQL
  • IBM Unica
  • R studio

KvK: 80200826

sebastiaandevries03@gmail.com